Albanus 2016

Saturday, February 11, 2017

Dagens stopp- Hull

Imorse vid 7-tiden kom vi fram till Hull efter en tuff natt där jag inte lyckades få många timmars sömn, men det hinner jag kanske ta igen.
Idag var också min första tilläggning och det var väldigt kul att vara med på och inte nog med det så är vi dessutom tvungna att slussa in till Hulls hamn där vi ligger. Min första tanke när jag såg slussen var att den såg väldigt liten ut, men in kom vi kanske inte med världens marginal dock. Bra jobbat kapten!
Det där kan vara jag en dag, häftigt!
Förutom all lastning och lossning som har pågått idag så har vi också haft livbåtsövning, alltid lärorikt att se hur varje fartyg arbetar på sitt sätt.




















Snart är det dags för middag ombord och förövrigt så är maten väldigt bra så det går det ingen nöd på. Efter middagen är min plan att ta mig till gymmet för ett pass och sedan tar jag nog en tur till bastun också, ska bli himla skönt.
Ikväll är avgångstiden beräknad till 21.15 finsk tid så på min vakt ikväll ser det ut som att jag får vara med på att lägga ifrån kaj och allt som hör till men också hela processen med lots ombord och avlämning av honom senare under kvällen. 
Ikväll håller jag också tummarna att jag kan sova lite bättre men med en ljudbok i öronen så är det ganska avslappnande ändå.
På återseende säger jag då jag tror att nästa uppdatering blir vid nästa hamn alltså Helsingfors på tisdag! 
/Sjökaptens studenten Maria

No comments :

Post a Comment