Albanus 2016

Saturday, February 11, 2017

Egentid

Efter ett bra genomfört gympass med en serie i bakgrunden avslutade jag med att basta, det var så himla skönt att slappna av och bara ösa på vatten.
Oh ja, bastu är min grej! Jag är ju trots allt halvfinne så jag måste fått mina bastargener någonstans ifrån.

I och med att jag har varit så relaxande och duktig av mig så här på kvällskvisten så var det även dags att plåstra om fötterna, ett par nya skor dessutom skor med stålhätta som knappt har varit använda har nu tagit ut sina spår. Jag har fått ett större skavsår på vardera fot och har egentligen inte brytt mig om att ta något plåster, det får jag ångra nu på senare dagar när man också knappt kan gå ordentligt.
Men heja mig för nu har jag skavsårsplåster på och är redo för en helkväll i stålhätta, bring it on!

Min sista timme innan vakten börjar och också innan vi lämnar Hull för denna vecka så tänkte jag spendera den med både ett inlägg här på bloggen men också uppdatera min egen dagbok som jag för över min praktik. Dels för att hålla koll på vad jag gör om dagarna då jag känner att man lätt tappar uppfattning om vilken dag där är och vad som hände när, det blir lätt så när man har ett rullande schema för hela veckan. Men också för framtida läsning om jag skulle vilja titta tillbaka och läsa vad jag gjorde under min tid på praktikerna.

















Med lite bilder tänkte jag visa lite av fartyget invändes, med andra ord så bor jag här! Lite svårt att bilda sig en uppfattning kanske men det är verkligen en fin båt med väldigt trevlig besättning.
Nu ska jag göra mig klar för min vakt, ha det bra så länge!
/Sjökaptens studenten Maria

No comments :

Post a Comment