Albanus 2016

Tuesday, February 7, 2017

Ny praktikplats- Check!

Efter att jag började känna mig bättre så skrev jag in mig i vårt praktiksystem "Kvarnen" som sedan tilldelar en plats när det finns ledigt, för mig gick det väldigt fort att bli tilldelad efter att jag väl var inskriven. Vilket var väldigt skönt att få komma ut på sjön igen!
Denna gång ska jag åka ut med MS Finncarrier som tillhör företaget Finnlines, så från och med imorgon den 8e Februari ska jag mönstra ombord med dom. 
Så imorgon vid 07.00 går flyget från Bromma till Helsingfors för att sedan ta mig till Nordsjö hamn i Helsingfors där jag sedan hoppar på MS Finncarrier, som avgår redan imorgon eftermiddag.
Jag ringde även kaptenen för att bekräfta min plats och kolla med dom hur tidsschemat såg ut för min påmönstring och han var otroligt trevlig och hjälpte mig en hel del både med resa dit men också med vad som behövdes tas med och inte.
Så imorgon är det dags igen och jag har packat klart så jag börjar bli redo för en ny chans!
Finnlines- MS Finncarrier

Det kommer fler bilder när jag är ombord så kan ni få en bild utav fartyget, tills dess la jag in en länk här ovan till deras hemsida så får ni bilda er en liten bild av det ändå!
Godnatt så länge.
/Sjökaptens studenten Maria

No comments :

Post a Comment