solnedgång

lördag 11 februari 2017

Tiden ombord

Tiden går ändå ganska snabbt ombord och jag antar att när man väl har kommit in i alla rutiner och arbeten så kommer det att gå ännu fortare.Väl ombord fick jag min hytt och en familirisering om fartyget på engång och det var faktiskt en hel del att komma ihåg, och inte nog med vart allt ligger.

Jag fick vakten 8-12 så då har jag vakt 8-12 på förmiddagen och 20-00 på kvällen och jag är nöjd och jag kommer att få köra samma vakt tills jag går av. I övrigt så har vi en del fritid också och det kommer jag nog att spendera väl antingen på fartygets välutrustade gym eller i bastun som finns ombord, utöver det så har dom också tv-rum med en hel del filmer och serier samt en liten kiosk där man kan handla sig antingen lite dryck eller något smaskigt att äta på.

Juste jag kan ju även passa på att berätta att vi för det mesta fraktar containers eller lastbilar men även lite papper åker med och då pendlar vi mellan Helsingfors och Hull som ligger i England, vi kommer i hamn varje lördag i Hull och tisdag i Helsingfors.

På förmiddagarna har vi underhåll och allmänt fix och trix ombord där allt möjligt kan göras medans på kvällarna har vi vakt på bryggan och håller då utkik och går brandrundor på fartyget.

Så det är ju verkligen ett fartyg med mycket faciliteter så jag hoppas att det kommer att hjälpa mig få tiden att gå.





/Sjökaptens studenten Maria

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar