Albanus 2016

Monday, February 6, 2017

Veckan som har varit

Efter några välbehövda dagar på hemmaplan så är det dags att ge sig ut på det stora blå igen, nu känner jag mig på fötterna igen så det ska bli kul att ge sig på det igen.
Jag satt och kollade igenom lite bilder ifrån min gamla båt och tänkte att jag kan dela med mig lite av de få bilder jag hann ta. 
Det var en väldigt blandad praktikplats med många olika områden och även om jag inte var på så länge så hann jag ändå med att prova på det mesta. 

Däribland så hann jag klättra upp i riggen och också till första plattform, jag fick vara med och reparera vajer, kunde också genomföra alla de knopar som var ett måste ombord, att stå till rors och också som utkik och mycket mer. 

Det finns mycket att berätta om min tid ombord och jag är glad att jag fick vara med den tiden som jag var, för det gav mig en hel del lärdom om just livet och arbetet ombord på en fullriggare av den storleken.

Nu blir det nya äventyr och ny kunskap som man aldrig kan få för mycket utav!
/Sjökaptens studenten Maria

No comments :

Post a Comment